Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnost využití logopedické aplikace v rámci logopedické prevence
Pouchová, Veronika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce zkoumá využitelnost logopedické aplikace pro děti předškolního věku při logopedické prevenci. Zaměřuje se na nejčastější deficity v oblastech optického a auditivního vnímání a seriality. Sleduje pokrok, nejčastější chyby a oblasti, které jsou u dětí dobře rozvinuté. Zkoumá možnosti zapojení používání aplikace v běžné praxi během logopedické prevence v mateřské škole u dětí předškolního věku. Pro účely výzkumu byla zvolena metoda kvalitativní, prováděna metodou analýzy a interpretace dat z výsledků testování osmi dětí z mateřské školy ve věku od čtyř do sedmi let. Pro ucelení problematiky byl proveden strukturovaný rozhovor s logopedickou asistentkou, která v mateřské škole působí. Bylo zjištěno, že vzniklou logopedickou aplikaci je možné využívat jak při individuální logopedické prevenci, tak ve skupině. Logopedická asistentka doporučuje aplikaci také na samostatnou práci v domácím prostředí. Dále bylo zjištěno, že nejčastější deficity jsou v oblasti sluchového vnímání, především u sluchové diferenciace slov. Další oblastí s výrazným deficitem je serialita. Děti ve hře rozvíjející serialitu chybovaly z různých důvodů. Některé nechápaly zadání, některé měly tendenci řadit obrázky obráceně zprava do leva. Nejčastější chyby ve zrakovém vnímání byly chyby především ve vyšších úrovních u...
Pokračování příště: fikční světy televizních seriálů
MAREŠOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem "Pokračování příště: fikční světy televizních seriálů" je zaměřena na televizní seriály z perspektivy naratologie a teorie fikčních světů. Práce se zabývá pojmem seriál a jeho jednotlivými složkami, se kterými jeho tvůrci pracují. Důležitou částí práce je pojem fikčního světa a jeho budování. Navazování jednotlivých epizod seriálu se liší. Záleží na typu seriality, který je u daného seriálu využit. V textu je pracováno s množstvím televizních seriálů minulosti i současnosti, pomocí kterých jsou právě jednotlivé typy seriality definovány. Jako každé vyprávění, i to seriálové se skládá z jednotlivých narativních složek, jako jsou příběh,seriál, jednotlivé události, vypravěč či postavy. Jaký je rozdíl v seriálech na rozdíl od filmu je ukázáno opět na ukázkách různých konkrétních fikčních seriálů. Televizní seriály pracují s příběhem na pokračování v různých formách. Práce se věnuje seriálům různorodých žánrů, různé délky i původu. Dočteme se také, jak může dění seriálu ovlivňovat sám divák. Práce rovněž reflektuje proměny seriality v současném online světě. Zmiňuje různé výhody a úskalí, na která můžeme narazit v dnešní době internetu.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Knéblová, Michaela ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá současnou českou seriálovou tvorbou z hlediska vývoje scénáře. Zaměřuje se především na vývoj scénářů seriálu v České televizi a na dramatické seriály s hodinovými díly. Srovnává vývoj v českém prostředí s britskou a americkou praxí. Mapuje současné české seriálové prostředí, vytváří přehled současných českých seriálů ve vysílání a objasňuje základy narativní seriálové struktury. Obsahuje srovnání vybraných pilotních dílů z hlediska jejich narativní struktury. Zaměřuje se jak na scenáristickou praxi, tak i na postupy vývoje z hlediska instituce veřejnoprávní televize, v případě americké produkce hollywoodského systému. Využívá metody kvalitativní analýzy scénářů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s kreativními producenty a komparaci vývoje scénáře v jednotlivých produkcích.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Street Art in Galleries: Aura, Authenticity, and The Postmodern Condition
Chiu, Ewelina ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Vichnar, David (oponent)
Tato práce zkoumá současný street art a jeho výstavy v galeriích a muzeích ve spojitosti s koncepty aury a autenticity v postmoderní době, tak jak je teoretizoval Walter Benjamin. Street art je pojímán jako okrajový druh umění, který se vyvinul z tradice newyorské graffiti scény sedmdesátých let dvacátého století a na který lze v rámci spektáklu uměleckého mainstreamu pohlížet jako na druh anti-spektáklu. K ohodnocení současného street artu jako anti-spektáklu slouží teorie situacionistů a koncepty z okruhu unitárního urbanismu (psychogeografie, dérive, détournement). Fotografie jako primární metoda dokumentace street artu je zvažována ve smyslu mechanicky reprodukovaného média, které do hry vnáší diskursy opakování a autenticity. Stejně tak je, coby vliv na obraznost a základů praxe současného street artu, pojímán Andy Warhol se svou pop- artovou ikonografií a seriálními postupy. Warholova propagace persony "umělce- hvězdy" je vztažena k současným streetartovým "hvězdám" jako Banksy či Mr. Brainwash.
Serialita v české a slovenské komiksové naraci. Žánry - modely - světy
Kořínek, Pavel ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Malíček, Juraj (oponent)
Disertační práce Serialita v české a slovenské komiksové naraci. Žánry - modely - světy se zabývá problematikou seriálové utvářenosti a organizace komiksových textů, ježto je ohledávána a zkoumána na materiálové základně československého obrázkového seriálu 20. století. Serialita je zde přitom paralelně nahlížena jako předmět i prostředek zkoumání, a práce tak ve svých ambicích aspiruje na historickou i teoretickou dosažnost. Na rovině historicko-interpretační je místní komiksová tradice sledována ("čtena") prizmatem dobově dominantní novinové či časopisecké "epizodické" prezentace: pozornost je věnována převažujícím publikačním formátům, periodicitou určovaným charakteristikám i žánrovým a kompozičním specifikům domácí komiksové tvorby. Dílčí sondy věnované jednotlivým vyčleněným okruhům (např. formátovým - strip, či žánrovým - příběhy o veselých zvířátkách) slouží přitom zároveň jako východiska k promýšlení analytických nástrojů a teoretických konceptů (sdílený seriálový svět a jeho konstitutivní vlastnosti), projektovaných se zacílením k jejich obecnější, např. jinomediální, aplikovatelnosti. Klíčová slova: Komiks, sekvencialita, serialita, sdílený svět, kontinuita, paratexty, žánr, transmedialita
Sexualita jako dějotvorný prvek v současných televizních seriálech
Dolejší, Tereza ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá sexualitou jako dějotvorným prvkem v českých soap operách. Zkoumaný vzorek představuje mnohodílné vztahové seriály, které byly vysílány televizními stanicemi v říjnu až listopadu 2013. Konkrétně se jednalo o seriály Cesty domů 2, Gympl s (r)učením omezeným, Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2. K výzkumu seriálů byla použita kvantitativní obsahová analýza pro zjištění četnosti výskytu sexuality a kvalitativní narativní analýza pro zkoumání kontextu a způsobu tvorby děje. V práci byly analyzovány kategorie chování i konverzace obsahující prvky sexuality. U kategorizace témat jsem se inspirovala výzkumem "How much sex is there in soap operas on British TV?", který realizovali Rami Al-Sayed a Barrie Gunter v roce 2012. Během výzkumu jsem analyzovala prvky sexuality, které konstruovaly děj. Byly zkoumány jednotlivé scény, ve kterých se objevovala dějová souvztažnost k předchozím i následným událostem a debatám. Soustředila jsem se na explicitní i implicitní projevy sexuality v seriálech. Pokud se objevil určitý aspekt sexuality, který neměl dějotvornou funkci, bylo zkoumáno, z jakého jiného důvodu se v seriálu vyskytl. Součástí práce je teoretické ukotvení tématu, které se věnuje narativní problematice a diskursu sexuality. V závěru jsou uvedeny výsledky analýzy u každé soap...
Televize bez vysílání : televizní seriály stažené prostřednictvím internetu a jejich diváci
Chudoba, David ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Televizním divákům chybí jakákoliv materiální kontrola nad vysílanými pořady. Nemohou si zvolit, kdy budou vybrané pořady sledovat, to je čistě v moci těch, kteří vysílají. Seriál, jakožto typický televizní formát, jde v této asymetrii nejdál.. Každá epizoda daného seriálu prostřednictvím kontinuity vlastně propaguje tu následující, čímž si televizní společnosti předem zajišťují publikum. Televize tedy předpokládá synchronizované sledování, což vede k simultaneitě sociální zkušenosti. V tomto kontextu je velice zajímavé nahlédnout, jak se seriálovými obsahy nakládají diváci, kteří je stahují prostřednictvím internetu. Ti totiž mohou seriály sledovat čistě dle svého uvážení. Předkládaná práce prostřednictvím kvalitativní analýzy rozhovorů s osobami, které sledují seriály stažené prostřednictvím internetu, zjišťuje, zda je materiální kontrola nad seriály skutečnou a jedinou motivací pro jejich stahování, jak tyto osoby seriály užívají a zda a jakým způsobem o nich komunikují. Tyto závěry také porovnává s tím, jak respondenti sledují či sledovali televizní vysílání a zejména seriály.
Možnosti uplatnění metody dílčího oslabení výkonu v praxi
PROKOPCOVÁ, Miloslava
Metoda dílčího oslabení výkonu rozvíjí kognitivní funkce u dětí ve všech oblastech poznávání: optické a akustické vnímání, prostorové orientace, intermodality, seriality, rozvíjí motorické schopnosti, řeč a komunikaci. Zároveň také rozvíjí sociální vztahy, morálně-etické principy a přispívá k celkovému rozvoji dětské osobnosti v předškolním a mladším školním věku. Diplomová práce je členěna do sedmi hlavních kapitol. První až třetí kapitola mimo jiné pojednává o historii metody, etiologii, klinických příznacích, výskytu, diagnostice a nápravě dílčího oslabení výkonu. Ve čtvrté kapitole je rozebrána psychologická charakteristika dětí předškolního věku. Pátá kapitola ukazuje testování dětí zrakově a sluchově postižených. Šestá kapitola reflektuje etickou problematiku práce s dětmi. Závěrečná kapitola ukazuje odborně zpracované kazuistiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.